Social entrepreneurship during COVID-19 pandemic

Authors

  • Marek Ćwiklicki
  • Katarzyna Sienkiewicz-Małyjurek Politechnika Śląska

DOI:

https://doi.org/10.15678/ES.2020.2.01

Keywords:

crisis, COVID-19, social economy, social entrepreneurship

Abstract

We dedicate this thematic issue to both micro civic initiatives and broader social actions emerging in times of crisis caused by pandemics and other natural disasters. The articles contained in this volume comprehensively address the issue of entrepreneurship from a social, public, and academic perspective. As a result, a collection of publications has been created which constitutes a foundation for drawing knowledge about entrepreneurship as well as seeking scientific inspiration in this research area.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Augustyniak, P., Ciesiołkiewicz, K., Dudkiewicz, I., Fandrejewska, A., Gąciarz, B., Obracht-Prondzyński, C., Pacut, A., Przedlacki, M., Sadzik, J., Tarkowski, A., & Wygnański, K. (2020). Alert Społeczny 1: Ratujmy najsłabszych, bądźmy wspólnotą (Nr 1; Open Eyes Economy Summit). https://oees.pl/wp-content/uploads/2020/04/Alert-Spo%C5%82eczny-1-OEES.pdf.

Bartkowski, J. (2014). Solidarność społeczna i kryzys: Zmiany wartości w Europie i w Polsce w warunkach kryzysu. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 48, 19–34.

Kaufman, R., Avgar, A., & Mirsky, J. (2015). Opportunities for sustainable community development in the wake of disaster situations: Lessons from the field. International Journal of Sustainability Policy and Practice, 11(2), 1–10.

Kaufman, R., Mirsky, J., & Avgar, A. (2007). Social Entrepreneurship in Crisis Situations. International Journal of Diversity in Organizations, Communities and Nations, 7(3), 227–232.

Romanowska, M. (2016). The Evolution of the Strategic Goals of Polish Enterprises During the Economic Crisis. Journal of Management and Financial Sciences, 24(9), 13–26.

Sienkiewicz-Małyjurek, K. (2015). Skuteczne zarządzanie kryzysowe. Difin.

Tarkowski, A. (2020). Społeczeństwo coraz bardziej open source’owe [Ngo.pl]. Jak COVID-19 zmieni Polskę. Prognoza liderów polskich środowisk branżowych i społecznych. https://publicystyka.ngo.pl/jak-covid-19-zmieni-polske-prognoza-liderow-polskich-srodowisk-branzowych-i-spolecznych.

Wilczyńska, A. (2020). Kryzysowa integracja społeczna to tylko zryw [Ngo.pl]. Jak COVID-19 zmieni Polskę. Prognoza liderów polskich środowisk branżowych i społecznych. https://publicystyka.ngo.pl/jak-covid-19-zmieni-polske-prognoza-liderow-polskich-srodowisk-branzowych-i-spolecznych.

Zioło, Z. (2013). Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w warunkach kryzysu gospodarczego. Przedsiębiorczość-Edukacja, 9, 10–33.

Published

2020-12-31

How to Cite

Ćwiklicki, M., & Sienkiewicz-Małyjurek, K. . (2020). Social entrepreneurship during COVID-19 pandemic. Social Entrepreneurship Review, 2, 7–10. https://doi.org/10.15678/ES.2020.2.01

Similar Articles

41-50 of 116

You may also start an advanced similarity search for this article.