Preface. Social innovations between the market and the state

Authors

  • Norbert Laurisz
  • Anna Stronczek

DOI:

https://doi.org/10.15678/ES.2019.1.01

Keywords:

Social innovations

Abstract

Preface to the Thematic Issue.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amin, A., Hausner, J. (red.). (1997). Beyond Market and Hierarchy: Interactive Governance and Social Complexity. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.

Bhattacharya, C. (2013). The Importance of Marketing for Social Innovation. W: T. Osburg, R. Schmidpeter (red.). Social Innovation: Solutions for a Sustainable Future (s. 147–154). Heidelberg: Springer.

Chmielewski, P. (2011). Homo agens. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Czapiński, J., Panek, T. (2015). Diagnoza Społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.

Elmquist, M., Fredberg, T., Ollila, S. (2009). Exploring the field of open innovation. European Journal of Innovation Management, 12(3), 326–345. https://doi.org/10.1108/14601060910974219.

Hausner, J. (2008). Zarządzanie publiczne. Warszawa: Scholar.

Helliwell, J.F., Putnam, R.D. (1995). Economic Growth and Social Capital in Italy. Eastern Economic Journal, 21(3), 295–307.

Janasz, W., Kozioł-Nadolna, K. (2011). Innowacje w organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Laurisz, N. (2018). Polityka społeczna. Od aksjologii do akceptacji społecznej. Ekonomia Społeczna, 2, 82–89. https://doi.org/10.15678/ES.2018.2.10

Lubimow-Burzyńska, J. (2015). Proces tworzenia innowacji społecznych. W: J. Wyrwa (red.). Innowacje społeczne w teorii i praktyce (s. 72–93). Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Martin, R. J., Osberg, S. (2007). Social entrepreneurship: The case for a definition. Stanford Social Innovation Review, 5(2), 28–39.

Mazzucato, M. (2017). Przedsiębiorcze państwo. Obalić mit o relacji sektora publicznego i prywatnego. Poznań: Wydawnictwo Ekonomiczne Heterodox.

Mikosik, S. (1993). Teoria rozwoju gospodarczego Josepha A. Schumpetera. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Mises, L. von (2007). Ludzkie działanie. Traktat o ekonomii. Warszawa: Instytut Ludwiga von Misesa.

Morawski, W. (2001). Socjologia ekonomiczna: Problemy, teoria, empiria. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Owsiak, S. (2017). Finanse publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: America’s Declining Social Capital. W: L. Crothers, C. Lockhart (red.). Culture and Politics: A Reader (s. 223–234). London: Palgrave Macmillan.

Stanisławski, R. P. (2017). Open innovation a rozwój innowacyjny mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.

Stiglitz, J. (2012). Globalizacja. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wilkin, J. (2012). Teoria wyboru publicznego. Główne nurty i zastosowania. Warszawa: Scholar.

Published

2019-06-30

Issue

Section

Articles

How to Cite

Preface. Social innovations between the market and the state. (2019). Social Entrepreneurship Review, 1, 7-12. https://doi.org/10.15678/ES.2019.1.01

Similar Articles

1-10 of 94

You may also start an advanced similarity search for this article.